סמנכ"ל בכיר במשרד הבריאות: "נוכל להנשים 15,000 חולים"

איתי גדסי No Comments on סמנכ"ל בכיר במשרד הבריאות: "נוכל להנשים 15,000 חולים"

בוועדת הקורונה בכנסת דנו בהיערכות מערכת הבריאות לגל הקורונה השני והצטיידות המערכת לקראתו. פרופ' סדצקי התייחסה לטענה כי ישנן הוראות לא אחידות במערכת החינוך, לדבריה כל זה"בגלל הפער שיש עם משרד החינוך בין מוסד למוסד"

בית חולים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ישיבת ועדת הקורונה בכנסת התכנסה היום (שלישי) על רקע המספרים ההולכים וגדלים בנתוני התחלואה ברחבי הארץ, בישיבה בעסקה בהיערכות מערכת הבריאות לגל שני והתפרצויות עתידיות, ובפרט ביחס לרכישה והצטיידות במכונות הנשמה ובכוח אדם לטיפול במונשמים.

אבי בן זקן, סמנכ"ל בכיר במשרד הבריאות ומנהל המשל"ט אמר בדיון: "ההנחיה שניתנה ע"י ראה"מ היא להכין את המערכת למקסימום הקיבולת שמסוגלת להכיל ולאחר הרבה מאוד עבודה זה נקבע על ידינו ל- 5000 מונשמים ועוד 10000 חולים אחרים בבתי החולים".

עוד הוסיף בן זקן: "בלי קשר ישיר לתרחיש הייחוס, הנחייה של ראה"מ הייתה להצטייד בעוד 2000 מכונות נוספים שזה בסה"כ 7000 מכונות הנשמה וזה מטעמים מדיניים – ע"מ לסייע לגורמים נוספים ומדינות שכנות".

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' סדצקי אמרה בדיון כי לדעתה מחלה חזרה וכל זה בהתאם לפתיחת המשק, לדברי סדצקי, "הטענה על חוסר אחידות בבדיקות, זה רק בגלל הפער שיש עם משרד החינוך בין מוסד למוסד – נעשית בכל מקום חקירה אפידמיולוגית של אחות מנוסה, אך יש בית ספר שבו כל בית ספר ייחשב כמגע, ויש בתי ספר שהחליטו לסגור יותר וככה שאין כמעט מגע בכל מקום וייתכן שרק 4 איש ייכנסו לבידוד".

סדצקי הוסיפה, "בכל מקום שהאחות המנוסה קבעה כאלו שהוגדרו במגע, הם צריכים להיות בבידוד 14 יום ואחרי כמה ימים של זמן דגירה, הם נבדקים בבדיקת קורונה. הנוהל הוא אחיד קיים ומסודר בכל מקום".

יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון הזהירה מפני הגל השני שבו יצטרכו לטפל גם במחלות אחרות תוך כדי, לדבריה, "אנחנו צריכים לוודא שאנחנו עומדים מבחינת יעדים לרכישות מכונות הנשמה וערוכים גם עם כוח אדם לכל תרחיש שהוא (אחיות וצוותי חקריה אפידמולוגים והצוות במעבדות)".

ביטון העלתה את נושא ההוראות הלא אחידות במערכת החינוך שגורמות לאי שמירה על כללי הבריאות, "מגיעות אל שולחני עדויות ממערכת החינוך כי אין נוהל אחיד ותורה מסודרת בהתנהלות היומיומית של משרד הבריאות בכל הקשור לחקירות אפידמיולוגיות והציבור מקבל מסרים סותרים. צריך להעביר מסר אחיד וברור הן לציבור והן לאחראים בשטח מה הצעדים שצריך לנקוט ומהי שרשרת הפעולות האוטומטית".



0 תגובות